Company: CarFinance Capital LLC


Company:  CarFinance Capital LLC 

Nature of Complaint: Vehicle loan; Managing the loan or lease 

Result: 

Response from Company: Closed with explanation

Complaint:  Refinanced my vehicle with Carfinance.com, went to make a payment and realized that they do not offer an option to use your checking account with incurring any additional fees. When I called in to pay, they wanted to charge me {$10.00} pay-by-phone fee. The only option I have is to mail my payment in, and that doe not guarantees me that they will post my payment on time, which may cause addition late fees.. ( 1338484)

 

Submitted on 4/20/15 by a consumer in FL

 


Company:  CarFinance Capital LLC 

Nature of Complaint: Vehicle loan; Managing the loan or lease 

Result: Company chooses not to provide a public response

Response from Company: Closed with explanation

Complaint:  During deployment turning in my SCRA documents was misleading and stressful.I did n’t get info to do so until I was XXXX and away from home. I ‘ve tried contacting the company to make payments.Back in XXXX I even had a customer service agent take XXXX payments without permission resulting in bounced checks and over drafts with my bank. I have to get a new bank account because of this so I could pay bills. I was told my account is under audit and I could n’t getme account info or make accept payments at the time. I had the we can take payments / we will differ a paymen to help you catch up a few time while deployed. Then I ‘m in Texas going through my XXXX when I finally get help from someone. At that time I ‘m told I ‘m XXXX payments behind! I ‘m told they can differ a payment and help me get caught up. Before that could happen though they would have to take a payment to keep me out of repo and call me back about the deferment. i was never called back again except for another payment. To where at the beginning of XXXX I made a payment around the XXXX and setup XXXX for the XXXX. This was going to get the current for the month of XXXX. Meaning I still owed a payment for the XXXX XXXX payment date. I tell the customer service agent that as of XXXX XXXX XX/XX/2015 I ‘m off active orders and told him I would try making both payments XXXX XXXX. He assured that will get on track. XXXX XXXX I get XXXX letters XXXX stating my intrest rate changed and a bill dated XXXX/XXXX/XX/XX/2015 that I now owe XXXX by XXXX/XXXXXX/XX/2015 and my payment is in collection. I called and was told a manager would look at my account and call me back XXXX XXXX of XXXX. XXXX XXXX I ‘ve had to call them. Collections tells me I owe XXXX and they transfer me finance. I ‘m told my account has never been audited and my payment is n’t XXXX ( results of a descrepancy from a retina audit ” letter sent XXXX ) it ‘s not XXXX per the bill sent XXXX. Actually it ‘s XXXX as of XXXX w/ XXXX as current owed. ( 1300675)

 

Submitted on 3/25/15 by a consumer in SC